بازگشت به صفحه اصلی

طراحی یک وب سایت چقدر هزینه بر می‌دارد؟

714/ 30 دسامبر 2017
طراحی یک وبسایت چقدر هزینه بر می‌دارد؟

امروزه این، یک سؤال مکرّر است راجع به عناصر تشکیل دهنده‌ی یک وبسایت تجاری. در این مورد شما باید نکات زیر را در نظر بگیرید: هزینه‌های میزبانی، امتیاز عرفی (custom assets)، و ویژگی‌ها و کارآمدی وبسایت. ساختن (طرّاحی کردن) یک وبسایت صرفا یک گفتگوی یک طرفه راجع به یک موضوع واحد نیست؛ بلکه مستلزم فهرست […]

امروزه این، یک سؤال مکرّر است راجع به عناصر تشکیل دهنده‌ی یک وبسایت تجاری. در این مورد شما باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

هزینه‌های میزبانی، امتیاز عرفی (custom assets)، و ویژگی‌ها و کارآمدی وبسایت. ساختن (طرّاحی کردن) یک وبسایت صرفا یک گفتگوی یک طرفه راجع به یک موضوع واحد نیست؛ بلکه مستلزم فهرست درازی از فنّاوری‌های جدید و ویژگی‌هایی است که در درسترس ما قرار دارد؛ چیزهایی مثل بهینه سازی موتور جستجو، توان پاسخ‌دهی وبسایت، بازار دیجیتال، آگهی‌های تجاری، و بسیاری چیز‌های دیگر. تعیین این که به چه چیزی نیاز دارید و چگونه باید میزان هزینه‌ی آن را برآورد کنید، می‌تواند نگران کننده باشد. امّا نکته‌ی جالب در این زمینه این است که امروزه هرکسی می‌تواند بدون هیچ هزینه‌ای یک وبسایت بسازد (طرّاحی کند). امّا زیانی که در مقابل این امکان باید متحمّل شوید، این است که یک وبسایتی سرهم کنید که کار هم می‌کند، امّا حرفه‌ای نیست.

در این نوع طرّاحی نه چندان مناسب، چیزی هست که ممکن است در جریان حدس و گمان نادیده انگاشته شود و آن هزینه‌ی وبسایت است برای مشتری. مشتریان معمولا قبل از اتخاذ تصمیم جدّی راجع به مسائل مربوط به طرّاحی یک وبسایت، به این پرسش‌ها فکر می‌کنند:

 

من خودم وبسایتم را خیلی ارزان تمام می‌کنم. آیاً حتما باید به یک آژانس (مؤسّسه‌ی) طرّاحی مراجعه کنم؟

آیا می‌اَرزَد که از یک طرّاح کمک بگیرم؟

برای چنین وبسایتی چقدر باید هزینه کنم؟

آیا اصلا من به یک وبسایت نیاز دارم؟

قیمت مناسب برای طرّاحی یک وبسایت چقدر است؟

 

می دانیم که بعضی افراد به اعداد و ارقام علاقه‌ی خاصی دارند، به همین لحاظ در زیر اطلاعات آماده‌ای را که طی سال‌ها راجع به قیمت طرّاحی وبسایت‌ها در WebPageFX فراهم شده است، ارائه می‌کنیم. اگر به سایت آن‌ها (به این سایت) مراجعه کنید می‌بینید در آن یک برآورد مجمل از قیمت طرّاحی وبسایت هم موجود است.

 

قیمت وب سایت در طول زمان

 

برآورد قیمت

برآورد قیمت برای طرّاحی یک وبسایت کار مشکلی است. شما باید بودجه‌ی مشتری، قیمت کار رقبا، آنچه را که در فرایند کار مدّ نظر دارید، و مجموعه‌ی کاملی از چیزهای دیگر را در نظر بگیرید. یک چیزی که در جریان برآورد قیمت هرگز نباید فراموش شود این است که پروژه‌ی طرّاحی وبسایت چقدر برای مشتری حائز اهمیت است؟ آیا او این کار را در بالاترین اولویّت قرار می‌دهد و حاضر است برای تکمیلش هزینه کند؟ و یا این که آن را صرفاً یک بار اضافه بر شغل خود در نظر دارد و همان ارزشی را برایش قائل است که برای دیگر زمینه‌های شغلیش قائل است؟ ارائه‌ی ارقام و هزینه‌ها به مشتری، بخصوص وقتی تازه به فکر وبسایت افتاده باشد، کار خطیری است.

در جریان این کار، یک گام مفید، شناخت مشتری و نحوه‌ی فعّالیت شغلی او است. ملاقات رو در رو با مشتری بسیار مهم است، نه فقط برای پی بردن به جزییات قضیه، بلکه نیز برای درک این که قصد او از این کار چیست. فقط هزینه را مطرح کردن بدون توجه به این که پروژه چه فایده‌ای برای مشتری دارد، راه درستی برای برخودر با او نیست.

پُل رند (Paul Rand) یک طرّاح گرافیک متبحّر و مشهور بود. در یک مصاحبه‌ی ویدئویی، کریس دو (Chris Do)، راجع به قیمت‌گذاری طرح لوگو (Logo) با طرّاحان تازه کار این صنعت (ویدئوی کامل را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید)، راجع به پُل مطلبی را مطرح می‌کند که کاملا مقصود ما را می‌رساند:

 

“مهم نیست که شما چه کسی هستید، می‌توانید پول رند یا هر کس دیگه ای که می‌خواهید باشد. در حالی که بچه دارد برای خرج های روزمره طرح می‌ریزد (نماد طرح لوگو)، مامان و بابا به سراغش می‌روند، چون که این کار برایشان ارزشمند است.”

 

طراحی یک وبسایت چقدر هزینه بر می‌دارد؟

 

این چیزی است که امروزه در دنیای طرّاحی وبسایت جایش خالی است؛ یعنی در اولویّت قراردادن مشتری و به حساب آوردن آنچه که در مورد وبسایت، برای کار خودش مهم و ارزشمند می‌شمارد. ما، اینجا، در نپسو تلاش می‌کنیم جوّی به وجود آوریم که تا حدّ ممکن این نکته را ملحوظ دارد. ایجاد اعتدال میان تعیین قیمت برای مشتری و بازنگهداشتن درب (دفتر)، ممکن است کار چالش برانگیزی باشد. آژانس‌های طرّاحی وبسایت هم یک شغل را می‌گردانند و اجرای همه‌ی پروژه‌هایشان به قصد ساندویچ، چراغ‌هاشان را روشن نگه نمی‌دارد. امّا باید راجع به یافتن این اعتدال و رسیدن به نقطه‌ای که طرّاح و مشتری، هردو را خوشحال کند، چیزی گفت (کاری کرد).

 

فرایند کاری ما

یافتن این که آن رقم برای شما و شغلتان چیست؛ و به همین دلیل است که کارمان ادامه دارد. اگر برای کارتان به یک وبسایت نیاز دارید و حاضرید برای موفقیتی بزرگ تر هزینه بپردازید، بیایید تا صحبت کنیم. اگر به یک وبسایت احتیاج دارید، امّا نمی‌دانید چقدر باید هزینه کنید، باز هم بیایید تا صحبت کنیم. لازم نیست که این گفتگویی سیاه و سفید باشد؛ بلکه باید بحث و مذاکره‌ای باشد راجع به قیمت و این که آن قیمت چطور با وضع مشتری جور در می‌آید.

 

استعلام قیمت

ما همراه دیجیتال شما هستیم

ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/nepsocom/public_html/wp-includes/functions.php at 5420