بازگشت به صفحه اصلی

SEO چیست و چرا اهمیت دارد؟

728/ 9 دسامبر 2017
SEO چیست و چرا اهمیت دارد؟

یکی از سختی‌­های کسب و کار، پیدا کردن مشتری جدید است. جلب نظر مردم به سمت فروشگاه، برنامه­‌ریزی، بازاریابی و هزینه زیادی می­‌طلبد. در دنیای امروزی، به نمایش گذاشتن کسب و کار از طریق اینترنت نقش مهمی در جذب مشتری ایفا می­‌کند. امروزه، با وجود امکاناتی که در دسترس است، دیگر هر کسی می‌­تواند وب […]

یکی از سختی‌­های کسب و کار، پیدا کردن مشتری جدید است. جلب نظر مردم به سمت فروشگاه، برنامه­‌ریزی، بازاریابی و هزینه زیادی می­‌طلبد. در دنیای امروزی، به نمایش گذاشتن کسب و کار از طریق اینترنت نقش مهمی در جذب مشتری ایفا می­‌کند. امروزه، با وجود امکاناتی که در دسترس است، دیگر هر کسی می‌­تواند وب سایت شخصی خود را بدون زحمت بسازد.

اما چگونه می‌­توان وب سایت را به گونه­‌ای بهینه ­سازی کرد که در اقیانوس وسیع اینترنت به خوبی عمل کند؟ جواب این سوال «بهینه سازی موتور جست و جو» یا SEO است. SEO اساساً میزان بازدید از وب سایت را نشان می­‌دهد؛ و تلاش برای بهبود SEO برای جذب مشتریان بالقوه بیشتر، روشی زیرکانه به شمار می‌­آید. بیایید نگاهی عمیق­تر به مفهوم SEO و چگونگی افزایش بازدید از وب سایت داشته باشیم.

بر اساس قوانین

برای آنکه بتوانم مفهوم SEO را بهتر بیان کنم، تعریفی که توسط شرکت  MOZ نوشته شده، و نگاهی عمیق به SEO دارد، را در اینجا برای­تان آورده‌­ایم:

«SEO نظامی برای بازاریابی است که بر افزایش احتمال پدیدار شدن در نتایج (غیر-پولی) موتور جست و جو تمرکز دارد. SEO شامل هر دو عنصر فنی و خلاقانه مورد نیاز برای بهبود ترافیک وب سایت و افزایش هوشمندی موتورهای جست و جو می‌­شود. جنبه­‌های متعددی از SEO وجود دارد، از کلمات روی صفحه گرفته تا روشی که دیگر سایت­‌ها به سایت شما لینک می­‌شوند.

برای اینکه بتوان وب سایت را به اولین صفحه نتایج گوگل آورد، باید تلاش زیادی کرد. با یک استراتژی درست می­توان به این هدف رسید.

از ویژگی‌­های جالب SEO آن است که تنها به یک جنبه خلاصه نمی­شود، بلکه از عناصر متعددی تشکیل شده. نباید تنها بر یک عنصر SEO تمرکز کرد و دیگر المان های آن را نادیده گرفت. برای مثال، تحقیقات کلید واژه‌ه­ای (جلوتر در مورد آن بیشتر بحث خواهیم کرد) برای افزایش بازدید وب سایت اهمیت زیادی دارد، اما نباید تنها بر روی آن متمرکز بود. در عوض، باید بر گروهی از عناصر تمرکز کرد، آن موقع است که می­توان میزان بازدید وب سایت را بهبود بخشید. چند روشی که بوسیله آن ها می­توان میزان بازدید وب سایت را در جهت درست افزایش داد در ادامه ذکر شده‌­اند.

زمان پرتاب فرا رسیده

گذاشتن هر یک از این عناصر سر جای خود به هدف بهبود بازدید از سایت، می­تواند چالش برانگیز باشد. یافتن نقطه آغاز دشوار است. پس از چندین ساعت تحقیق، دیدن چندین وبینار و ویدیو، چند مورد را که می­توان به کمک آنها رنکینگ وب سایت را بهبود بخشید، برای­تان آورده‌ایم. پس شروع می‌­کنیم.

تحقیق کلیدواژه­ (Keyword Research) – همانطور که قبلاً گفتیم، تحقیق کلیدواژه­ ، عنصری مهم برای هدف قرار دادن مخاطب مناسبِ کسب و کارتان است. یافتن چند کلیدواژه که به نظرتان نشان دهنده کسب و کارتان هستند، می­‌تواند کمک بسزایی بکند. واژه انتخابی، همان واژه­‌ای است که مشتری برای پیدا کردن محصول یا سرویسی که مشابه محصولات یا سرویس‌­های شما است، استفاده خواهد کرد. باید در انتخاب کلیدواژه مناسب بسیار دقت داشت تا بتوان ترافیک سایت را به حداکثر رساند.

چگونه کلیدواژه مناسب را بیابیم؟ اولین کاری که می­توان کرد این است که خود را جای مشتری بگذارید. واژه‌­ای را که فکر می‌­کنید مشتری­تان ممکن است به دنبالش باشد را سرچ کنید و ببینید چه نتیجه­‌ای دارد. بیشتر اوقات با رقیبان و دیگر کسب و کارها مواجه می­‌شوید. این مورد، نقطه خوبی برای شروع است.

وب سایت کاربر پسند – شاید این مورد برای­تان امری پیش پا افتاده به نظر برسد، اما بسیار پر اهمیت است. اگر وب سایت شما کاربر پسند نباشد و کاربران مستقیماً از وب سایت خارج شوند و بروند و چیز دیگری سرچ کنند، گوگل از آن اطلاعات بر علیه وب سایت شما استفاده می‌­کند و رتبه­‌تان به شدت کاهش خواهد یافت. هر چه وب سایت کاربر پسندتر باشد، به همان میزان مردم بیشتر در آن گشت و گذار می­‌کنند، این امر هم کاربر را راضی می­‌کند، و هم گوگل را.

بَک­‌لینک (Backlink)­ – با این مورد در حین تحقیقاتمان درباره SEO مواجه شدیم. بک‌­لینک، به لینکی گفته می‌­شود که در دیگر وب سایت ها قرار می­‌گیرد و کاربر را به وب سایت شما هدایت می­‌کند. حالا هر چه آن وب سایت معتبرتر باشد، تأثیری که بر SEO وب سایت شما خواهد داشت نیز بیشتر خواهد بود. برای مثال، اگر وب سایتی که لینک شما در آن قرار گرفته، “نایک” باشد، قطعاً تأثیر زیادی خواهد داشت. اگر تعداد مناسبی بک‌­لینک برای سایت خود در نظر بگیرید، گوگل وب سایت تان را قابل اعتمادتر تلقی می‌­کند و همین امر سبب افزایش رتبه­‌تان می­‌شود.

تحلیل داده – توانایی پیگیری بازدیدکننده‌­ها و ترافیک وب سایت ، از آن مواردی است که حتماً باید در استراتژی­‌تان لحاظ کنید. وقتی دیدید عنصر یا نقشه‌­ای دارد به خوبی برایتان کار می‌­کند، پس بهتر است بیشتر در جهت همان فعالیت کنید. به همین ترتیب، اگر می­بینید کاری که انجام می‌­دهید هیچ تفاوتی در وضعیت وب سایت ایجاد نمی­‌کند، پس بهتر است جایگزینش کنید.

ارزیابی آنلاین – نه تنها ارزیابی­‌های مثبت منتشر شده در گوگل، فیسبوک و امثالهم، موتورهای جست و جو را راضی نگه می‌­دارند، کاربران را نیز از وب سایت ­تان مطمئن می­‌کنند. اگر چندین ارزیابی چهار یا پنج ستاره داشته باشید، گوگل این موضوع را به عنوان نقطه قوتی برای سایت شما می­بیند. مسلماً گوگل نمی‌­خواهد پیشنهادهایی که به کاربرانش می­دهد، به درد نخور باشند، پس چنین ارزیابی­هایی قطعا به نفع­تان خواهد بود. می­توان در شبکه­‌های اجتماعی یا در استورها، از کاربران درخواست ارزیابی کرد.

مخلص کلام، SEO نشان دهنده میزان پدیدار شدن وب سایت است. بهبود SEO ممکن است کمی سخت یا چالش برانگیز باشد، با این حال چند نقطه شروع برای­تان در اینجا آوردیم. اگر سوالی درباره SEO دارید، یا می­‌خواهید دیداری با نپسو داشته باشید و در مورد وب سایت تان و بهبود رتبه آن صحبت کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

ما همراه دیجیتال شما هستیم

ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/nepsocom/public_html/wp-includes/functions.php at 5373