بازگشت به صفحه اصلی

چطور اینترنت اشیاء بر رسانه های اجتماعی تأثیر می گذارد؟

991/ 17 جولای 2018
چطور اینترنت اشیاء بر رسانه های اجتماعی تأثیر می گذارد؟

اینترنت اشیاء (IoT) اقلام خانگی معمول را شامل می‌شود که در اصل به اینترنت متصل نیستند و سپس اتصال این اشیاء از قبیل تلفنهای همراه را مستقیما با اینترنت برقرار می‌کند. IoT وعده می‌دهد که شیوه‌های تعامل مردم با یکدیگر در جامعه را از طریق رسانه‌های اجتماعی متحول می‌کند اما اینکه این مسئله پدیده خوب […]

اینترنت اشیاء (IoT) اقلام خانگی معمول را شامل می‌شود که در اصل به اینترنت متصل نیستند و سپس اتصال این اشیاء از قبیل تلفنهای همراه را مستقیما با اینترنت برقرار می‌کند. IoT وعده می‌دهد که شیوه‌های تعامل مردم با یکدیگر در جامعه را از طریق رسانه‌های اجتماعی متحول می‌کند اما اینکه این مسئله پدیده خوب یا بدی است هنوز جای بحث دارد. بسیاری از مردم در مورد احتمال جاسوسی سازمانها و هکرها از آنها نگران هستند، درحالیکه برخی بیشتر امیدوار هستند که IoT مزایای بیشتری برای بهبود سبک زندگی آنها در چنته داشته باشد. در این مقاله، تاثیرات بالقوه‌ای مطرح خواهند شد که رسانه اجتماعی و IoT رو به گسترش روی شما خواهند داشت. پس دراینجا فهرستی از5 تاثیری مطرح می‌شوند که IoT و رسانه‌های اجتماعی می‌توانند روی زندگی شما داشته باشند:

1) مسائل محرمانه
ظاهرا اکثر افراد معتقدند که IoT کابوسی به سبک نویسنده معروف، جورج اورول، از یک ویران شهر است. هرچند اورول تصور می‌کرد که دولت مردم را مجبور خواهد کرد تا دوربینها را به خانه‌هایشان ببرند تا تمام حرکات آنها را مشاهده کند، اما ظاهرا مردم امروز با میل خود دوربینها را به داخل خانه‌هایشان می‌برند و بیشتر نگران این هستند که چه افرادی آنها را نمی‌بینند بجای اینکه نگران افرادی باشند که آنها را می‌بینند. از تلفن همراه، لپ‌تاپ و آی‌پد گرفته، تا کامپیوترها اکثر اشیایی که به اینترنت متصل هستند به دوربین و ضبط صوت نیز متصل هستند. و بسیاری از افرادی که در رسانه‌های اجتماعی کار می‌کنند نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند که عصر دیجیتال فضای خصوصی افراد را کاملا از بین می‌برد.

2) تهدیدهای هک کردن
یک مطالعه کنترل هوشمندِ وضعیت خانه هوشمند در سال 2015 نشان داد که 44% از همه امریکایی‌ها درباره احتمال اینکه اطلاعاتشان از خانه‌های هوشمندشان سرقت شوند «خیلی نگران» بودند و 27% از آنها «تاحدی نگران» بودند. براحتی می‌توان نگرانی مردم را در این خصوص درک کرد چراکه هرچه بخش بزرگتری از جامعه با فناوری اینترنتی درگیر می‌شود خطر دسترسی موسسات مجتمع یا هکرهای ناشناخته به اطلاعات شخصی ما و جاسوسی کردن از ما در داخل منزل خودمان افزایش می‌یابد. البته، در واقع به نظر می‌رسد که عمدتا بیش از 50% مردم درباره توسعه IoT نگرانی کمی دارند یا اصلا نگران نیستند و به هکرها و کسب‌وکارهای بزرگ اجازه می‌دهند تا به حساب کاربری آنها در رسانه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشند و ما را استراق سمع کنند و/یا محصولات بیشتری به ما بفروشند.

3) اینترنت اشیاء چگونه به شما سود می‌رساند؟
بشریت از دهه 1990 یعنی زمانی که تنها 300000 کامپیوتر رومیزی به اینترنت متصل بودند مسیری طولانی را پیموده‌است. امروزه 2 میلیارد تلفن هوشمند وجود دارد که همگی به اینترنت دسترسی دارند. برآورد می‌شود که اکنون اینترنت اشیاء ابعاد عظیمی از زندگیتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از پوشیدنی‌ها مانند کفش و عینک و ساعت گرفته تا 646 میلیون نمایشگر ضربان قلب. همه چیز به اینترنت متصل می‌شود یعنی وقتی همه جا به اینترنت متصل می‌شود رسانه‌های جمعی هم در همه جا برای استفاده شما حضور خواهند داشت. به این ترتیب، در آینده رسانه‌های اجتماعی به پدیده‌ای فراتر از چیزی قابل اتصال تبدیل خواهند شد یعنی به چیزی تبدیل می‌شوند که صرفا براحتی در دسترس عموم قرار دارند.

4) آیا کسب‌وکارهای IoT واقعا آماده هستند؟
یک گزارش شفاف‌سازی AT&T تعداد 5000 شرکت را در سراسر دنیا بررسی کرد که همگی تقریبا آماده استفاده از ابزارهای IoT بودند. اما، در این بررسی تنها 10% از شرکتهای IoT گفتند که از ایمن‌سازی دستگاه‌های خود علیه هکرها اطمینان کامل دارند. بنابراین ظاهرا شرکتهای IoT به محافظت اندک یا حتی باید گفت هیچ محافظتی علیه هکرها تجهیز نشده‌اند.

5) تاثیرات منفی رسانه‌های اجتماعی
طبق تحقیقی جدید در مجله Psychology Today در سال 2017 که توسط موسسه خیریه معلولیتِ بریتانیا انجام شده‌است بخوبی نشان داده می‌شود که از بین 1500 نفر 62% اعلام کردند که در رسانه‌های اجتماعی احساس بی کفایتی می‌کنند، و 60% از آنها اظهار کردند که هنگام مقایسه خودشان با سایرین در رسانه‌های اجتماعی به آنها حسادت می‌کنند. سایتهای رسانه‌های اجتماعی مانند Facebook نیز برای افراد افسرده مفید نیستند و اگر شما خودتان نیز بدلیل رسانه‌های اجتماعی احساس سرخوردگی می‌کنید شاید به این فکر کنید که Facebook خود را غیرفعال کنید (بعدا همیشه می‌توانید مجددا آنرا فعال کنید)، یا دوستی را که (به شکل آزاردهنده‌ای) موفق است دیگر دنبال نکنید و مدت زمان بیشتری را دور از اینترنت سپری کنید.
حالا چه فکر می‌کنید؟ آیا اینترنت اشیاء شما و محرمانگی شما را تهدید می‌کند، یا شما را بیشتر در معرض خطرات اینترنت قرار می‌دهد؟ شاید تصور کنید که روند رو به افزایش تولید محصولات بیشتر برای IoT اتفاق خوبی است که دسترسی نامحدود به اینترنت را برای ما فراهم می‌کند؟

Social Hire: یک آژانس رسانه اجتماعی برای کسب‌وکارهای کوچک و استخدام‌کنندگان است. اعضای تیم Social Hire که بعنوان یک آژانس رسانه اجتماعی از نقدهای برجسته‌ای در گوگل برخوردار است و نرخ حفظِ مشتری فوق العاده‌ای دارد واقعا می‌دانند که چه اقدامی موثر و مفید است (و دقیقا همین قدر اهمیت دارد که می‌دانند چه اقدامی موثر و مفید نیست). پس چرا از یک آژانس رسانه اجتماعی استفاده نکنیم که نه تنها جواب می‌دهد، بلکه تا جایی که می‌دانیم این کار را با یک سوم هزینه استخدام یک مدیر رسانه اجتماعی داخلی انجام می‌دهد؟ خیلی راحت روی «Book a Call» کلیک کنید تا با یکی از اعضای مهربان تیم ما صحبت کنید.

ما همراه دیجیتال شما هستیم

ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/nepsocom/public_html/wp-includes/functions.php at 5373