بازگشت به صفحه اصلی

نرم افزار گوگل شناسایی اشیاء را در جهان واقعی می آموزد

482/ 12 جولای 2016

بدست آوردن شرکت فرانسوی شناسایی تصویر، مسیر را در جهت آینده­ای بهتر برای هوش مصنوعی هموار می­سازد. هر چند که گوگل کار خودش را به عنوان یک موتور جستجو آغاز کرده است، ولی، این شرکت از ابراز علاقه­ اش به موضوع هوش مصنوعی نیز ابایی ندارد. این شرکت همچنین گام­ های بلندی را نیز در […]

بدست آوردن شرکت فرانسوی شناسایی تصویر، مسیر را در جهت آینده­ای بهتر برای هوش مصنوعی هموار می­سازد.

هر چند که گوگل کار خودش را به عنوان یک موتور جستجو آغاز کرده است، ولی، این شرکت از ابراز علاقه­ اش به موضوع هوش مصنوعی نیز ابایی ندارد. این شرکت همچنین گام­ های بلندی را نیز در زمینه ­ی ساخت خودروهای بدون راننده برداشته است، و پروژه ­ی ذهن عمیق (Deep Mind) این کمپانی نیز نشان داده است که می­تواند ماهرترین انسان­ها را در بازی Go شکست دهد.

اکنون، گوگل در حال کار کردن بر روی قابلیت­هایش در زمینه­ی تشخیص اشیاء جهان واقعی است. همین امروز گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد که در حال بدست آوردن شرکت فرانسوی موداستاکس (Mood stocks) است. در ادامه­ی این مطلب می­توانید از قابلیت­های این شرکت فرانسوی اطلاع پیدا کنید.

اگرچه گوگل هنوز اعلام نکرده است که دقیقاً چه استفاده­ای می­خواهد از این شرکت بکند، ولی، برنامه­ های کاربری مرتبط با فن­آوری تشخیص اشیاء شرکت موداستاکس می­توانند به خوبی با تلاش­های گوگل در زمینه­ی هوش مصنوعی قابل ادغام باشند. محصولاتی نظیر Google Now که بر عرضه ­ی یک دستیار پیش ­بینی ­کننده (یا کمک­ حال دوراندیش = predictive assistant) تمرکز دارند تنها در صورتی سودمندتر خواهند گردید که بتوانند از چیزهایی که در اطرافتان قرار دارند آگاهی داشته باشند، و البته که در چنین شرایطی ترسناکتر نیز خواهند شد.

به گزارش یک پست وبلاگی نوشته شده از جانب موداستاکس، این بدست آوردن گوگل در طول چند هفته ­ی آتی انجام خواهد گرفت:

«ما پس از معرفی کردن قابلیت بر ابزاری (on-device) شناسایی اشیاء در سال 2012، در طول دو سال و نیم گذشته مشغول کار کردن بر روی گسترش دسترسی­ مان در زمینه­ی شناسایی اشیاء با استفاده از شیوه­های مبتنی بر یادگیری عمیق (deep learning based approaches) بوده­ایم.

امروز در کمال خوشحالی اعلام می­کنیم که ما برای پیوستن به نیروهای شرکت گوگل در جهت گسترش ابعاد کاری­مان به توافقی دست یافته­ایم. ما انتظار داریم تا فرایند این تملک در طول چند هفته ی آتی به انجام برسد.

تمرکز ما در شرکت گوگل ، ساخت ابزارهایی عالی برای شناسایی تصویر خواهد بود، ولی مطمئن باشید که مشتریان در حال پرداخت به شرکت موداستاکس قادر خواهند بود تا پایان دوره­ی اشتراکشان از خدمات آن استفاده کنند».

ما در گذشته شاهد ارائه­ی فن­آوری­های مشابهی از سوی محصولاتی نظیر فایر فون آمازون (Amazon’s Fire Phone) بوده­ایم. قابلیت Firefly این گوشی­ هوشمند به کاربران اجازه می­دهد تا به شناسایی اشیاء پیرامونی­شان بپردازند تا بتوانند سریعتر از فروشگاه آنلاین آمازون خرید کنند.

احتمالاً بدست آوردن شرکت موداستاکس از سوی گوگل، سر و کار چندانی با هر گونه ویترین فروشگاه و یا مغازه­ای نخواهد داشت، و بیشتر به گسترش آگاهی­های این شرکت اینترنتی از جهان پیرامونی آن راجع خواهد بود. به عنوان مثال، آگاهی از این موضوع که شما هر روز صبح پشت میز کارتان قهوه می نوشید می­تواند Google Now را وادار کند تا شما را از قهوه­ فروشی­های نزدیک محل کارتان مطلع سازد.

هر امکانی که با شناسایی اشیاء سر و کار داشته باشد به همان اندازه که سودمند به نظر می­رسد، ترسناک نیز خواهد بود. ما امیدواریم که این آینده­ ی فوق آسوده با کلیدی برای حفظ حریم خصوصی نیز همراه باشد.

ما همراه دیجیتال شما هستیم

ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/nepsocom/public_html/wp-includes/functions.php at 5420