بازگشت به صفحه اصلی

هر کفشی برای هر موقعیتی مناسب نیست (قسمت اول)

1277/ 31 آگوست 2019
هر کفشی برای هر موقعیتی مناسب نیست

امروزه و با پیشرفت های روزافزونی که در شبکۀ جهانی اینترنت در تمامی زمینه ها شاهد آن هستیم، کمتر می توان انتظار داشت که بیزینسی بدون حضور در فضای اینترنت و معرفی خود، بتواند شانس موفقیت خود را افزایش بدهد. یکی از مهم ترین عناصر حضور در این دنیا، راه اندازی وب سایت است.

داشتن وب سایت در بیزینس چه مزیت هایی دارد؟

بسیاری از کسانی که صاحبان مشاغل هستند و یا حتی به تازگی کسب و کار کوچکی را راه اندازی کرده اند، به اهمیت داشتن وب سایت در بیزینس خود واقف هستند و می دانند که برای موفقیت و شهرت بیشتر، نیاز به داشتن یک وب سایت دارند. نکتۀ مهم و اساسی که در این زمینه وجود دارد و صاحبان کسب و کارها و بیزینس ها باید به آن توجه داشته باشند این است که صرف داشتن وب سایت به آن ها کمک چندانی نخواهد کرد و به اصطلاح هر کفشی برای هر موقعیتی مناسب نیست. برای داشتن وب سایت در بیزینس باید توجه کرد که ساختار این گونه وب سایت ها که بر پایۀ تجارت الکترونیک و داد و ستدهای اینترنتی و حتی غیر اینترنتی قرار دارد، کمی متفاوت با دیگر انواع وب سایت هاست. سایت ها در یک دسته بندی کلی به 12 نوع مختلف تقسیم بندی می شود و همۀ این انواع برای سرمایه گذاری های بیزینسی و تجارتی مناسب، مفید و کارگشا نخواهد بود. ما در ادامه 6 گونه از این 12 نوع مهم را به شما معرفی خواهیم کرد، و ضمن معرفی هر کدام، به شما خواهیم گفت که کدام نوع سایت در بیزینس موفق خواهد بود.   

وب سایت تجارت الکترونیک

وب سایت تجارت الکترونیکی پایگاهی است که مردم می توانند به صورت های مختلف محصولاتی را از آن جا خریداری کنند. احتمالاً خود شما نیز پیش از این حداقل از خدمات یک سایت در این حوزه استفاده کرده اید. هر سایتی که دارای سبد خرید و درگاه های پرداخت اینترنتی باشد، در این دسته قرار می گیرد. داشتن این نوع از وب سایت در بیزینس اینترنتی و غیر اینترنتی شما می تواند بسیار کمک کننده باشد.

وب سایت تجاری

سایت های تجاری به هر پایگاه اینترنتی ای گفته می شود که به یک برند و تجارت مخصوص اشاره داشته باشد. برای نمونه شغل ها و نام های تجاری، انواع محصولات یا خدمات تجاری و… در این دسته جای می گیرند. امروزه اهمیت داشتن وب سایت در بیزینس و تجارت مشهود است و مشتریان تقریباً بلافاصله پس از شنیدن نام تجاری یک محصول یا شرکت، آن را در Google جستجو می کنند و اگر نتیجه ای از آن دریافت نکردند، آن تجارت مقدار زیادی از اعتبار خود را در ذهن آنان از دست خواهد داد. وب سایت های تجاری ممکن است به طور مستقیم چیزی برای فروش نداشته باشند، بلکه مشتریان را ترغیب کنند که برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت تماس بگیرند و یا در صورت لزوم به صورت حضوری به آنجا مراجعه کنند. داشتن این وب سایت در بیزینس و تجارت شما می تواند موجب پیشرفت کسب و کار و افراد بشود.

وب سایت های سرگرمی

حتماً در وب گردی های خود به سایت هایی برخورد کرده اید که هدف هایی صرفاً برای سرگرمی دارند؛ سایت های طنز، کلیپ های کوتاه و… جزو این دسته هستند. هدف از تشکیل شدن بیشتر این وب سایت ها تجارت و کسب درآمد است، منتها به این هدف خود از طریق جلب و جذب تبلیغات در سایت خود می رسند، نه فروش محصولی خاص یا معرفی تجارت خود.  این هم گونه ای از وب سایت در بیزینس است و در صورتی که سایت بازدید کننده های بسیاری داشته باشد، می تواند با جذب تبلیغات بیشتر، به سودهای کلانی نیز برسد. باید توجه داشته باشید از آن جایی که تعداد وب سایت های ویژۀ سرگرمی زیاد است و فضا در آن ها بسیار رقابتی است، مدتی طول خواهد کشید که مخاطبی جذب کنید که با شما ارتباط برقرار کند و شما را به دیگران نیز معرفی کند. بنابراین برای داشتن این وب سایت در بیزینس خود باید اندکی صبر و حوصله به خرج بدهید.

وب سایت نمونه کارها

سایت های نمونه کار، سایت هایی هستند که کارها در گذشته و در حوزه های مختلف را به نمایش می گذارند. ارائه دهندگان خدمات در این وب سایت ها می خواهند که مشتریان بالقوه به صورت یک جا کیفیت و کمیت همۀ کارهای آن ها را ببینند و نظرشان جلب شود. داشتن این وب سایت در بیزینس هم با رعایت اصولی خاص، می تواند کمک کننده و کاربر پسند باشد. استفاده از این پایگاه ها بیشتر برای متخصصان خلاق و افراد ماهری که به صورت آزاد مشغول به کار هستند متداول است و جایگزین مناسبی برای سایت های تجاری به شمار می آید.

وب سایت های آموزشی

سایت های مؤسسه های مختلف آموزشی و مراکزی که دوره های آموزشی آنلاین نیز ارائه می کنند، جزو انواع وب سایت در بیزینس به حساب می آیند. هدف اصلی این پایگاه های اینترنتی ارائه دادن خدمات آموزشی و اطلاعات به بازدیدکنندگان در ازای پرداخت بهای آن است. این نوع سایت ها امروزه بسیار رایج هستند و بسیاری از مردم استفاده از خدمات آموزشی غیر حضوری و اینترنتی و آنلاین را به دوره های حضوری ترجیح می دهند، چون در این روش عامل هایی مثل ترافیک و سر و صدا و… حذف می شود. این گروه از انواع وب سایت در بیزینس به سرعت در حال رشد و فراگیر شدن هستند.

ما همراه دیجیتال شما هستیم

ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/nepsocom/public_html/wp-includes/functions.php at 5420