بازگشت به صفحه اصلی

چرا کسب و کار شما به وب سایت نیاز دارد ؟

808/ 7 ژانویه 2018
چرا باید وب‌ سایت داشته باشیم

به‌طور خلاصه، هرگاه که پای وب‌ سایت در میان است، تأثیرات بزرگ به معنی بودجه‌های بزرگ نیست. همه‌چیز در مورد مرتبط بودن، سازگاری و در دسترس بودن آنلاین است. این سه مورد را به خاطر داشته باشید تا به‌خوبی در مسیر موفقیت در استفاده از وب جلوه‌ای جذاب و حرفه‌ای برای کسب‌ و کار آفلاین خود ایجاد می‌کنید.

باوجود اهمیت همواره در حال افزایش حضور آنلاین شرکت‌های تجاری در هر اندازه و توصیفی، بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک‌تر مطابق با راهکارهای آن‌ها تطبیق نمی‌یابند. بر اساس گزارش تحقیقی تازه، درواقع 60 درصد از حجم کسب‌وکارهای کوچک در انگلستان هرگز حضور آنلاینی نداشتند.

 اما چرا این مسئله قابل‌ ملاحظه است؟ آیا حتی اهمیتی دارد؟ 

بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک با پیروی از روش‌های سنتی برای ترویج خود و جلب مشتریان جدید، تجارت خود را به‌عنوان یک‌نهاد کاملاً آفلاین می‌بینند. بااین‌حال، با توجه به هر کسب‌وکاری (از بزرگ‌ترین شرکت تا تاجری تنها یا هر چیز دیگری بین این دو) به‌صورت صرفاً آفلاین، استراتژی خطرناکی است زمانی که مشتریان شما بیش‌ازپیش وقت خود را به‌صورت آنلاین صرف می‌کنند. استفاده از وب به‌عنوان ابزار تجاری مهم است، حتی برای کسب‌وکارهایی که ممکن است خود را اصولاً آفلاین در نظر بگیرند. کسب‌وکارهای مربوط به زیبایی، تناسب‌اندام، لوله‌کش‌ها، مربیان رانندگی و هر تعداد دیگری از کسب‌وکارهای خدماتی درنهایت موفقیت خود را با توانایی خود برای ایجاد ارتباطات آفلاین ارزیابی می‌کنند و وب می‌تواند نقش در آن مهمی ایفا کند. بنابراین صرف‌نظر از اینکه چگونه کسب‌وکارتان را آفلاین بنانهاده‌اید، فراهم کردن اصول اولیه آنلاین به‌صورت درست بسیار مهم است. بگذارید به برخی از دلایلی بپردازیم که چرا باید یک وب‌سایت داشته باشید و چند گام ساده بردارید که می‌توانید به مزایای وب دست پیدا کنید.

1) آموزش مشتریان

اولین قدم در هر فروشی آشنا کردن مشتری با چیزی است که در حال فروش آن هستید. در این عصر و زمان، مردم بیش‌ازپیش به اینترنت توجه می‌کنند تا اطلاعات موردنیاز خود را به‌منظور تصمیم برای خرید به دست آورند. شامل مقالات باارزشی که به مشتریان بالقوه شما در مورد خدماتتان آگاهی می‌دهد. هنگامی‌که آن‌ها را برای گفتگو در مورد خدماتتان تماس می‌گیرند، نیمی از فروش انجام‌شده است؛ «خدمات» خود را به آن‌ها ارائه داده‌اید. حتی در زمان (و پول) صرفه‌جویی می‌کنید، زیرا افرادی که تماس می‌گیرند، علاقه‌مند و مشتاق (و گاهی اوقات ذوق‌زده) به نظر می‌رسند، نه صرفاً کسی که برای جمع‌آوری اطلاعات تماس می‌گیرد.

2) در دسترس بودن

عامل کلیدی برای استفاده بیشتر از وب، در دسترس قرار دادن کسب‌وکار شما تا حد امکان است، به‌طوری‌که افراد هر زمان که بخواهند و هر طور که برایشان مناسب باشد، با شما ارتباط برقرار کنند. مشتریان شما 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته آنلاین هستند و همان‌طور که انتظار می‌رود هر زمان و هرکجا که آنلاین هستند، بتوانید با شرکت‌ها و سازمان‌ها ارتباط برقرار کنید.

البته، این بدان معنی نیست که باید در هر کانال آنلاینی حضورداشته باشد؛ این بدان معنی است که در مورد انتخاب کانال‌هایی که برای مخاطبان شما مهم هستند، هوشمندانه عمل کنید. در بنیادی‌ترین سطح، به معنی وب‌سایتی ساده، ظاهری حرفه‌ای، سهل‌الوصول و حاوی اطلاعات مرتبط در مورد کسب‌وکار شما است. در یک سطح پیشرفته‌تر، وب‌سایت می‌تواند ابزاری کاملاً نفوذی باشد که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا وقت ملاقات خود را زمان‌بندی کنند یا قرار ملاقاتی را با شما رزرو کنند، اساساً به شرکت‌های تجاری شما پذیرشی در 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته ارائه می‌دهند.

3) قبل از تفکری فراگیر، محلی (بومی) فکر کنید

استفاده بیشتر از ابزارهای آنلاین لزوماً به معنی تلاش برای جهانی نیست، در حقیقت کاملاً عکس آن است. برخورداری از وب‌سایت می‌تواند یک مسیر بسیار موفق برای ایجاد روابط در سطح محلی باشد که برای موفقیت بسیاری از شرکت‌های کوچک ضروری است. تمرکز بر نقاط ارتباطی آنلاین به معنای ایجاد روابط با مشتریان و مشتریان بالقوه است و ارتباط آنلاین را به مشتری آفلاین تبدیل می‌کند: مشتریان وفادار و متعهد که چندین بار به شما برمی‌گردند. همچنین در مورد وب‌سایت‌های فهرست شده محلی، گروه‌های شبکه‌های آنلاین و ایجاد مشارکت با سایر شرکت‌های محلی فکر کنید.

4) تبلیغات بیشتر با هزینه کمتر

با یک وب‌سایت می‌توانید صفحات تبلیغاتی کاملاً رنگی داشته باشید 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته ادامه داشته باشند. می‌توانید خود و خدماتتان را با استفاده از صفحات توصیفی، تصاویر، عناصر تعاملی و غیره به مشتریان ارائه دهید. این کار به‌منظور ایجاد اعتماد مردم است که به‌نوبه خود باعث می‌شود آن‌ها به‌احتمال‌زیاد محصولات و خدمات شمارا خریداری کنند.

5) تفکر چندکاناله- اما تمرکز بر مواردی که مهم هستند

یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرد این است که از طریق کدام کانال‌های آنلاین کسب‌وکارتان نمایان و دیدنی سازید. بله، وب‌سایت شما پرچم‌دار کسب‌وکارتان است، اما شما باید نام تجاری خود را به‌جایی ببرید که مشتریان بالقوه‌ای در آنجا دارید. به‌عنوان یک کسب‌وکار کوچک، به‌احتمال‌زیاد زمان یا منابعی برای انجام همه کارها ندارید و سرمایه‌گذاری در یک کانال بی‌ثمر می‌تواند به‌اشتباه گزافی ختم شود. در مورد جایی که مشتریان وقت خود را به‌صورت آنلاین در آنجا صرف می‌کنند، به‌سختی بی اندیشید و بر این اساس تلاش‌هایتان را تمرکز سازید.

6) ماهیت مشتریان وفادار- آن‌ها را به حامیان شما تبدیل می‌کند

درنهایت، در مورد چگونگی استفاده از وفادارترین مشتریان خود برای اجرای بازاریابی آنلاین فکر کنید. رسانه‌های اجتماعی روش ارائه توصیه  و به اشتراک‌گذاری تجربیات مردم را تغییر داده است. خستگی از بمباران پیام‌های بازاریابی ثابت – و باکلیتی از نظرات اینترنتی، بیهوده‌گویی (و حتی گاهی اوقات تحسین!) در نوک انگشتانمان – برای مشاوره فقط باید به فیس‌بوک یا توییتر مراجعه کنیم. یک کسب‌وکار را می‌توان در عرض چند دقیقه راه انداخت یا از بین برد. پذیرش جمعی شبکه‌های اجتماعی آنلاین روش تصمیم‌گیری برای خرید ما را تغییر داده است. کسب‌وکارها در هراندازه، صرفه نظر از اینکه چقدر کوچک هستند، می‌توانند بر روی شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنند. از همه مهم‌تر، این توصیه‌های اجتماعی فوق‌العاده هدفمند، شخصی، آزاد و رایگان هستند.

7) حضوری مستمر

مردم بیش‌ازپیش به دنبال خدمات و محصولات آنلاین هستند. عادات مردم در حال تغییر است. مردم به سمت حوزه‌های جدید حرکت می‌کنند و اغلب به‌منظور یادگیری در مورد حوزه جدید صرفاً به اینترنت متکی هستند، و اینکه چه کسی و برای چه می‌رود را تحقیق و کشف می‌کنند.

بسیاری از مردم خانه و مشاغل خود را در اینترنت جستجو کرده و پیدا می‌کنند. اکثر مردم انتظار دارند که هر کسب‌وکار حرفه‌ای یک وب‌سایت خواهد داشت. با سایتی با طراحی مطلوب، کسب‌وکار کوچک شما به یک بازیکن واقعی در عرصه شبکه اینترنتی آنلاین یا آفلاین تبدیل می‌شود. آدرس وب خود را به کارت‌های ثابت، کارت‌های تبلیغاتی کسب‌وکار و سایر آگهی‌ها اضافه کنید، بنابراین بازدیدکنندگانی خواهید داشت دقیقاً می‌دانند که برای پاسخ به سؤالات خود و برای ارسال دوستان خود برای بهره‌مندی از خدمات عالی به کجا مراجعه کنند.

هرچقدر مردم در مورد شما و شرکتتان آگاهی بیشتری داشته باشند، شانس جذب مشتریان جدید برای شما بیشتر می‌شود. در کل زیادی هر چیزی هنگام به راه انداختن کسب‌وکار خوب است، مگر آنکه در مورد هزینه‌ها صحبت کنید.

8) برقراری ارتباط با مشتریان

درکل مردم اجرای کسب‌وکاری را ترجیح می‌دهند که با آن «آشنا» باشند. در وب‌سایت خود به مردم این فرصت را خواهید داد تا با کسب‌وکارتان آشنا شوند (و شاید با شما) و با شما راحت‌تر برخورد داشته باشند. هنگامی‌که این احساس راحتی ایجاد می‌شود، در مقایسه با شرکت‌های مشابه دیگری که از آن‌ها چیزی نمی‌دانند، احتمال بیشتری وجود دارد که با شما تجارت کنند. عکس یا نمایه‌ای از شما یا همکارانتان شمارا برای مشتریانتان واقعی‌تر می‌سازد و مشتری به‌احتمال‌زیاد با شما تماس می‌گیرد و ارتباط برقرار می‌کند. چند فیلم‌های آموزنده در وب‌سایت قرار دهید و با رسانه‌های اجتماعی فعالیت کنید تا این مفهوم را برای با یک سطح کاملاً جدید دریافت کنید.

ما همراه دیجیتال شما هستیم

ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/nepsocom/public_html/wp-includes/functions.php at 5420