بازگشت به صفحه اصلی

روش‌های شگفت‌انگیز تسلا در استفاده از هوش مصنوعی و کلان داده (قسمت اول)

946/ 27 می 2018
تسلا

Tesla به رهبر و پیشگام در بازار خودرو الکتریکی تبدیل شده است، اما همچنین باتری پیشرفته و فن‌آوری پانل خورشیدی را نیز تولید کرده و می‌فروشد. ازآنجاکه یکی از پیشگامان فناوری با علاقه به رقابت در ساخت و فروش وسایل نقلیه مستقل هستند، منطقی به نظر می‌رسد که امروزه آن‌ها عمیقاً علاقه‌مند به هوش مصنوعی […]

Tesla به رهبر و پیشگام در بازار خودرو الکتریکی تبدیل شده است، اما همچنین باتری پیشرفته و فن‌آوری پانل خورشیدی را نیز تولید کرده و می‌فروشد.
ازآنجاکه یکی از پیشگامان فناوری با علاقه به رقابت در ساخت و فروش وسایل نقلیه مستقل هستند، منطقی به نظر می‌رسد که امروزه آن‌ها عمیقاً علاقه‌مند به هوش مصنوعی باشند. بااین‌حال، همین ماه بود که مؤسس و مدیرعامل میلیاردر تسلا، عملاً اعلام کرد که در حال کار روی سخت افزار AI خودش است.
قطعاً جالب است اگر تعجب‌آور نباشد. بعد از همه، آقای Musk از دیدگاه‌های خود درباره AI سخن گفته است. هوش مصنوعی تقریباً در هر جنبه‌ای از جامعه تحول ایجاد کرده و به تسلا هشدار داده‌شده است که باعث کاهش شغل گسترده و احتمالاً حتی شروع جنگ جهانی سوم خواهد شد.
او همچنین یکی از بنیان‌گذاران OpenAI است؛ یک سازمان پژوهشی برای اطمینان بخشیدن به این منظور که هوش مصنوعی در روشی ایمن و قابل مدیریت توسعه‌یافته و بکار گرفته شود تا ریسک آسیب‌رسانی روبات‌ها به بشریت به حداقل رسانیده شود.
هنوز جزئیات زیادی درباره هوش مصنوعی جدید Tesla منتشرنشده است، هرچند اعتقاد بر این است که در حال پردازش الگوریتم «تفکر» برای نرم‌افزار Autopilot شرکت است که در حال حاضر به تسلا سطوح (سطح 2) محدودی از توانایی رانندگی خودکار را می‌دهد. ماسک گفته که معتقد است اتومبیل‌ها تا سال 2019 کاملاً خودکار (سطح 5 خودکاری) خواهند بود.
بعضی‌ها تسلا را موردانتقاد قرار داده‌اند که چرا مشتاقانه منتظر ورود اولین خودروی هوشمند به خیابان‌ها است، با این دانش که ممکن است اولین تصادف کشنده با خودرویی رخ دهد که خودش، خودش را میراند.
اما به‌عنوان یک تصمیم تجاری، امیدوار است که تاکتیک‌های تحمیل‌کننده، جبران کنند و کارشناسان نتیجه‌گیری می‌کنند که این شرکت رقبای خود را در بخش گردآوری داده‌ها مغلوب کرده است. تمام خودروهایی که Tesla تابه‌حال فروخته، پتانسیل تبدیل‌شدن به یک اتومبیل خودکار در آینده را دارد، اگرچه این حقیقت تا سال 2014 فاش نشده بود، زمانی که یک به‌روزرسانی رایگان گسترده شد. این بدان معنی است که شرکت دارای حسگرهای به‌مراتب بیشتری در جاده‌ها به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها نسبت به رقبای دیترویت یا سیلیکون ولی خودش است، بسیاری از آن‌ها هنوز در مرحله مفهوم است. مدل جدید 3 که دارای تولید انبوه است با قیمت 35000 دلار قیمت‌گذاری شده است، این شرکت انتظار دارد که تعداد وسایل نقلیه خود را در جاده‌ها تا تقریباً دوسوم و حدود 650،000 دستگاه در سال 2018 افزایش دهد – و این مستلزم حسگرهای بسیار زیادی است.

ما همراه دیجیتال شما هستیم

ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/nepsocom/public_html/wp-includes/functions.php at 5420